لندیگ پیج چیست


همه کسب‌وکارهای اینترنتی برای افزایش بازدید از سایت، افزایش فروش، کسب درآمد بیشتر، افزایش شهرت، محبوبیت و… نیاز به فراگیری و استفاده از اصول دیجیتال مارکتینگ دارند. برای بازاریابی اینترنتی ابزارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از ضروری‌ترین آن‌ها استفاده از Landing Page یا صفحه فرود است. اما لندینگ پیچ چیست ؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

لندینگ پیج چیست ؟

به صفحاتی گفته می‌شود که دروازه ورود بازدیدکننده به وب‌سایت هستند، این صفحات، به‌عنوان نقطه فرود یک بازدیدکننده درنظر گرفته می‌شوند. به ‌عبارت دیگر، صفحه فرود، نخستین صفحه‌ای است که بازدیدکنندگان سایت، از طریق آن به فضای محتوا وارد می‌شوند، این شاید ساده‌ترین پاسخ به سوال صفحه فرود چیست؟ باشد. به این صفحات، صفحه هدف نیز گفته می‌شود، صفحه‌ای که افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش را به‌دنبال دارد.

معمولا بازدیدکنندگان پس از مشاهده صفحه فرود، یا محتوای صفحه را مشاهده کرده و آن را می‌بندند، از طریق لینک‌های قرار داده شده به بخش دیگری از سایت می‌روند یااقدام دیگری انجام می‌دهند مثلا ایمیل خود را در سایت ثبت می‌کنند، فایل شمادانلود می‌کنند، با شما تماس می‌گیرند و…

وقتی که می‌خواهید یک لندینگ پیج یا صفحه فرود ایجاد کنید، باید هدف مشخصی را در نظر داشته باشید. آیا به دنبال اطلاعات

 تماس مثل نام و شماره تلفن مشتریان هستید؟ یک جشنواره فروش پرتخفیف راه اندازی کرده اید؟ یا به دنبال دعوت افراد برای یک رویداد و بدست آوردن آمارشان هستید؟ توجه به اینکه مقصود و هدف از این کار چیست، شما را در طراحی هرچه بهتر لندینگ پیج و افزایش تاثیرگذاری آن، بسیار کمک می کند.


از لحاظ فنی، خوب است که دو نوع کلی صفحات فرود رو بشناسیم و تفاوت عملکرد هر یک را متوجه شویم:

 

  1. صفحه‌ی پل (The Bridge Page): استفاده این نوع صفحه فرود، در بدست آوردن توجه بیشتر بازدیدکنندگان، برجسته کردن بخشی از محتوای شما و در نهایت هدایت آنها به سمت صفحه اصلی وب سایت تان است. هدف از ساخت صفحه فرود، واداشتن و ترغیب کردن مشتریان شما (حتی مشتریان بالقوه شما) نسبت به یک محصول جدید، تخفیف یا جشنواره فروش، پست هایی که اخیرا منتشر کردید یا اخبار مهم دیگری است. 

     
  2. صفحه‌ی فرم (The Form Page): دسته دیگری از صفحات فرود، به جمع آوری اطلاعات مختلف از مخاطبان شما می پردازند. اطلاعاتی که می توانیم در قالب مسابقه یا گرفتن تخفیف از کاربران بدست آوریم و در آینده استفاده زیادی از آنها ببریم. این به اصطلاح مینی سایت ها به طور معمول شامل یک فرم هستند که بازدید کنندگان می توانند ایمیل و اطلاعات تماس خود را در آنجا ثبت کنند و به این طریق می توان ارتباط با مشتریان را به شکل قوی تری پیش برد. با پیشنهاد تخفیف در خرید محصولات یا استفاده از خدمات نیز، می‌توانیم نرخ مشارکت کاربران را در ارائه اطلاعات‌شان افزایش دهیم. کوپن تخفیف یا محتوای اختصاصی از طریق خبرنامه هم ایده های خوبی برای این مقصود 

    سایر صفحه های فرود

    علاوه بر صفحه اول سایت و صفحه هایی که در نتایج جستجو می‌آیند، صفحه های فرود دیگری هم می‌توانند در یک سایت وجود داشته باشند.

    موارد زیر، چند نمونه صفحه فرود هستند که در بسیاری از سایت‌ها با آنها مواجه شده‌اید:

     صفحه‌هایی که لینک آنها در سایت‌های دیگر آمده است (سایت دوستان یا سایت‌های تبلیغاتی)

     صفحه هایی که در پروفایل‌های خود در شبکه های اجتماعی معرفی می‌کنید (مثلاً در قسمت بیو اینستاگرام)

     صفحه هایی که در نرم افزارهای پیام رسان، لینک آن‌ها را برای دوستان‌تان یا گروه‌ها ارسال می‌کنید.

     صفحه‌هایی که در لینک آنها را برای مخاطبان خود می‌فرستید و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان، از طریق آن صفحه ها وارد سایت شما می‌شوند (مثلاً صفحه هایی که در خبرنامه شنبه متمم معرفی می‌شوند)هستند.

پست‌های معروف از این وبلاگ

کسب درآمد از اینستاگرام